6 טיפים שיפתחו לכם שנה בריאה :שרון פלג בפוסט מיוחד

שרון פלג, נטורופטית והרבליסטית קלינית, הגיעה לבלוג שלנו כדי לתת לכולנו כמה עצות לשנה של הרגלים חדשים ובריאים. אנחנו כבר גזרנו ושמרנו לעצמנו כמה עצות מעולות שלה, עכשיו תורכם...


שנה חדשה היא תמיד זמן טוב להתחדשות, הצבת יעדים חדשים, שינויים קלים וגדולים יכולים לעשות את השנה שלכם ליותר בריאה.

כמה פעמים אמרתם לעצמכם עכשיו אני מתחיל דיאטה, עכשיו אני מתחילה לאכול בריא יותר וזה החזיק ליומיים במקרה הטוב.

הפעם במיוחד לכבוד השנה החדשה חשבתי לתת לכם מספר טיפים לבריאות ויותר חשוב מזה טיפים לשמירה על הרגלי בריאות כדי שישארו איתכם לשנה החדשה וגם אחריה.


אז איך מפתחים הרגלי בריאות חדשים שישארו?

1. שינויים קטנים, יש אנשים ששינויים גדולים עובדים להם אך לרוב האנשים קצת יותר קשה לעשות שינויים דרסטיים בתזונה ובכלל.

למה אני מתכוונת בשינויים קטנים?

ניקח את ארוחת הבוקר לדוגמא, נגיד שאתם נוהגים לאכול בבוקר אך ה"ארוחה" מסתכמת בכמה עוגיות וקפה או קורנפלקס עם חלב. שינוי קטן יכול להיות בכך שתשנו מרכיבים בארוחה הספציפית הזו.

לדוגמא: תעברו לאכול פרי עם כמה אגוזים או במקום עוגיות מלאות בסוכר מזוקק תאכלו תמר עם כמה אגוזים.
 

2. להציב יעדים, הרבה פעמים כאשר אין לנו מטרה או יעד להגיע אליו אנחנו פשוט פורשים באמצע...כאשר יש לנו יעד להגיע אליו אנחנו נמשיך ונתמיד עד שנגיע אליו.

*חשוב לקבוע יעדים שיהיה אפשרי להגיע אליהם בתקופה קצרה, ובכל פעם לקבוע יעד חדש.

לדוגמא: לרדת 2 קילו במשקל, לשפר סיבולת לב ריאה, לדעת להכין 3 מתכונים טעימים ובריאים
 

3. להכניס ליומן, נשמע מוזר אבל בימים עמוסים כמו שלנו מה שלא נכנס ליומן פשוט הרבה פעמים לא קורה ובמיוחד שמדובר בהרגלים חדשים. אז ממש כמו שזה נשמע, להכניס ליומן מתי מבשלים, מתי הולכים לקניות מרוכזות לבית, מתי עושים פעילות גופנית ואפילו מתי אוכלים.
 

4. לנסות ולהתנסות, חשוב מאד להכיר ללמוד ולנסות דברים חדשים, מאכלים חדשים, מתכונים חדשים.

לדוגמא: אני כל חיי לא אהבתי אבוקדו, פעם אחת החלטתי לטעום גוואקמולי ומשם הדרך להתאהב באבוקדו הייתה קצרה...

הטעמים שלנו משתנים כל כמה שנים, שווה לבדוק מזונות וגם אם אכלנו פעם אחת קינואה והיא לא הייתה טעימה זה עדיין לא אומר שאתם לא אוהבים קינואה. נסו לפחות מספר פעמים לפני שתקבלו החלטה סופית!
 

5. לצאת מאזור נוחות, רק כשמתחילים להרגיש שיצאנו מאזור הנוחות שלנו אז קורה השינוי האמיתי.  בהמשך ישיר למה שנכתב בטיפ מספר 4 חשוב בפיתוח הרגלים חדשים , במיוחד שמדובר על מעבר לתזונה בריאה שהתלונה המרכזית של כל מי שמנסה לעבור לאכול בריא היא ה"זמן במטבח" אז נכון , תהליך הלמידה לוקח מעט זמן ובהתחלה זה יראה כאילו אנחנו כל היום במטבח. אבל כמו כל הרגל שהכנסתם לחיים בסוף לומדים איך לעשות את הדברים מהר יותר ויעיל יותר.
 

6. להכנס למסגרת, לרוב האנשים קשה מאאאאאאד לעשות את השינויים לבד וכל פעם חווים כישלון אחר כישלון. שמצטרפים לקבוצות של תזונה בריאה, ניקוי רעלים יש קבוצה שמעודדת ומדרבנת לשמור ולהצליח לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו.


אז אילו מהטיפים אתם מתכוונים ליישם בשנה החדשה? 

כותבת הפוסט:

 

שרון פלג, נטורופתית והרבליסטית קלינית, מטפלת בקליניקה פרטית, מלווה אנשים במעבר לאורח חיים בריא, בליווי אישי ומנחה בפורמט קבוצתי סדנאות מעבר לאורח חיים בריא, ניקוי רעלים ובישול בריא.

                            מנהלת את דף הפייסבוק: שרון פלג - אנרגיה לחיים בריאים

רוצים להתחיל תהליך של שינוי או לתת אותו במתנה? 
הצטרפו לסדנת ניקוי הרעלים של שרון, בואו למפגש היכרות איתה או תנו לכל המשפחה מתנה מדהימה!

הקודם לכל המאמרים הבא
עוד מתנות שבטח תאהבו
תודה
ההודעה בדרך, 
נקשקש בקרוב!